#1 plattform på markedet
Plattform
nr. 1 på markedet

Hjelp og tips

Populære emner

Merkandi, som er en internasjonal plattform for grossisthandel, total grossister, distributører, importører og eksportører i kjøp og salg av slutten av serien, lager og produksjonsoverskudd, forbrukerretur, retur etter leieavtaler, varer fra namsmenn, avvikling selskaper osv. Vår plattform, som betjener de største europeiske markedene og er tilgjengelig på mange språk, lar deg raskt nå både leverandører av god kvalitet til reduserte priser og kunder som er interessert i permanent samarbeid i paller eller containere med varene.

Som grossisthandelsplattform gir vi brukerne våre et avansert IT-system som muliggjør enkel og rask utveksling av kommersiell informasjon og effektivisering av kjøps og salgsprosesser. Hvordan? Vi tilbyr verktøy som letter etablering av forretningskontakter i Europa og over hele verden. På Merkandi har brukere tilgang til et bredt spekter av produkt og leverandørkataloger samt en avansert søkemotor. Grossister og distributører som er interessert i raskt salg av varene sine, legger produktannonser på Merkandi-plattformen, og brukere som er interessert i å kjøpe varer, kontakter annonsøren direkte for å avgjøre detaljene i bestillingen.

Merkandi-plattformen er hovedsakelig rettet mot grossister, produsenter, handelsformidlere, selskaper som driver eksport og / eller import, men også mot eiere av stasjonære butikker, nettbutikker og personer som driver med handel dør til dør i markeder eller markedet saler. Merkandi er veldig populær blant namsmenn og store butikkjeder.

Merkandi er en internasjonal engroshandelsplattform som samler kjøpere og selgere av likvidasjonsaksjer, konkursaksjer, overskuddsaksjer etc. fra hele verden. Hver besøkende har full tilgang til tilbudene hos Merkandi, men for å se kontaktopplysningene til grossistene må han eller hun enten logge på sin brukerkonto, eller opprette en ny. Vi tilbyr også muligheten til å bli med i vårt daglige nyhetsbrev, som inkluderer de siste tilbudene. Det er gratis å abonnere på vårt nyhetsbrev.

For å få mulighet til å kontakte grossistene, må du opprette en konto hos Merkandi. Du kan velge mellom to forskjellige typer brukerkontoer: STANDARD og PREMIUM. Selvfølgelig vil begge gi deg tilgang til kontaktinformasjonen til selgerne, og for å finne ut mer om funksjonene til hver av dem, bare gå til REGISTRERING-delen av nettstedet vårt.

Når du har opprettet en konto og betaler abonnementsavgiften, aktiveres brukerkontoen din og forblir aktiv i ett år.

STANDARD-brukere har tilgang til grossistenes database, og kan kontakte dem direkte. Bortsett fra databasen, er også kontaktdetaljene til grossistene presentert ved siden av tilbudene deres, slik at brukere kan kontakte dem mens de ser på tilbudene som er oppført på Merkandi.

PREMIUM-brukere har, foruten kontaktopplysningene til grossistene, også tilgang til meningene om grossistene og leverandørenes svarteliste. Dessuten kreves det PREMIUM-konto for å begynne å tilby produkter hos Merkandi. Denne funksjonen er bare tilgjengelig for de selskapene som vil bestå vår verifiseringsprosedyre. Når den er verifisert, kan brukeren liste opp tilbud, og en profil av hans eller hennes firma er tilgjengelig for andre brukere av Merkandi.

For ytterligere spørsmål, ikke nøl med å kontakte vårt kundeserviceteam.

Å finne et interessant produkt til en god pris er ofte en utfordring. Spesielt hvis vi har flere tusen tilbud å velge mellom. For å gjøre denne oppgaven enklere har vi laget et avansert søk. Etter å ha kommet inn i Merkandi, er det en søkemotor øverst på siden. Den brukes til å søke etter varer og grossister på nettstedet vårt. Bare skriv inn den søkte setningen og klikk på "forstørrelsesglassikonet ", ikonet eller bekreft med ENTER. Etter dette trinnet vises resultatet av forespørselen vår på bunnen av den avanserte søkemotoren, der det er mulig å avgrense den i henhold til forskjellige kriterier. Avansert søk gir deg følgende alternativer: - søk etter landet der varene befinner seg; - søk etter bransje (kategori); - søk etter produktgruppe (mer informasjon om produktgrupper finner du på undersiden https://merkandi.no/ware - søk etter et uttrykk som bruker tittelen, beskrivelsen og nøkkelordene som er inkludert i sitatet; Merk at jo flere parametere du spesifiserer, desto mer nøyaktig vil søkeresultatet være. Her betyr mer nøyaktig presisjon, og det går hånd i hånd med et redusert antall tilbud som skal vises. Derfor bør du bruke den avanserte søkemotoren dyktig og forsiktig. Eksempel: Vi ser etter Red Bull energidrikk. Ved å skrive Red Bull mottar vi alle tilbud som inneholder denne setningen (i tittel, innhold og / eller nøkkelord). Imidlertid, hvis vi vil begrense listen over tilbud vi er interessert i til et bestemt land, f.eks. Polen, vi må velge dette landet fra sidemenyen (til venstre) med avanserte søkealternativer. Avansert søk er et viktig element i Merkandi, som lar deg finne avtaler på en nøyaktig og praktisk måte. For å gjøre det enda enklere å finne de mest interessante tilbudene, se funksjonene ved å legge grossister til favoritter og følge tilbudene.
Alle betalingsmåter som er tilgjengelige på Merkandi er synlige i det siste trinnet med kontoregistrering. Når du har fylt ut skjemaet og klikket på Registrer-knappen, vil vi bli omdirigert til betalingssiden. Det er 3 elementer: * Paypal - takket være dette systemet kan du foreta en rask kortbetaling eller betale direkte fra PayPal-kontoen din. * Online betalinger, dvs. Et system som fe. Przelewy 24, som også lar deg foreta raske innbetalinger. Etter at du har valgt dette alternativet, vil du bli omdirigert til en side der du må velge bank- eller kortbetaling. * Bankoverføring - i tillegg til informasjonen om overføring, finnes det også et utskrivbart skjema. * Multisafepay online betalinger - en alternativ betalingsmåte med Visa eller Mastercard. Ved registrering bør du motta en e-post med en registreringsbekreftelse som inkluderer en betalingskobling samt en pro-forma faktura for nedlasting. Dette lar deg når som helst gå tilbake til betalingsmåtene.

PREMIUM-konto er flaggskipet til Merkandi handelsplattform. Funksjonene til denne typen medlemskap er svært nyttige for både kjøpere og selgere.

Den viktigste funksjonen for selgere er selvsagt muligheten til å liste opp produktene hans eller hennes hos Merkandi. For å få dette alternativet aktivert, må en person først sende oss dokumentene til hans eller hennes firma. Det viktigste for enhver potensiell selger er å sende oss de mest oppdaterte dokumentene til selskapet, for så snart vi mottar dem, vil vi starte en verifiseringsprosedyre. Det er klart at bare det positive resultatet av verifiseringen vil tillate oss å aktivere salgsalternativer for medlemmet.

I de fleste tilfeller tar bekreftelsesprosedyren noen timer, men noen ganger kan det ta 2-3 virkedager. Dokumentene vi trenger er i utgangspunktet et MVA/Av-registreringsattest for bedriften, og dokumentet for firmaregistrering.

Som et resultat av positiv verifisering vil en selger få opprettet sin firmaprofil, og vil kunne begynne å føre tilbud hos Merkandi. Husk at bare andre medlemmer av plattformen vil kunne se bedriftsprofilen. Kortversjonen av den vil bli presentert rett ved siden av tilbudene, og en fullstendig versjon vil være tilgjengelig i grossistenes database («Engros»-delen av Merkandi-nettstedet).

1.Den grunnleggende fordelen er et faktum, at selskapet er oppført blant de andre selskapene som er verifisert av oss.
2. En annen er muligheten til å liste opp 50 tilbud på en Premium-konto
3.Hver selger kan liste opp tilbud i alle språkversjoner av Merkandi. Dette alternativet er også uten tilleggskostnader. Det eneste viktige med denne funksjonen er det faktum at hvis du ønsker å liste tilbudet i den andre språkversjonen av Merkandi, må du oversette det til dette språket, dvs. hvis du vil vise tilbudet ditt i den italienske versjonen, må oversette det til italiensk først.
4.Tilbudene som er oppført hos Merkandi, markedsføres på andre nettsteder. I tillegg markedsfører vi også tilbudene i Googles søkeresultater. Dette forbedrer svarprosenten sterkt og øker salgsvolumet til grossisten.
5.PREMIUM-medlemmer har også tilgang til meningssystemet. Som kjøper kan du deretter lage en kort oppsummering av transaksjonen med den enkelte grossist, og lese andre brukeres meninger om grossistene.
6.Kun PREMIUM-medlemmer har tilgang til meningenes system.
7. Meningene er en svært viktig kilde til kunnskap om grossistene. De er oppført direkte av andre kjøpere, som er medlemmer av Merkandi. De kan være veldig hjelpsomme med å ta en endelig beslutning om å kjøpe produkter fra en bestemt grossist, de påpeker også viktig informasjon om grossister.

Standard kontoinnehaver på Merkandi-plattformen kan bruke nettstedet vårt i 12 måneder. I løpet av abonnementsperioden har en standardbruker tilgang til all kontaktinformasjon for grossister som tilbyr sine varer på nettstedet vårt. Nettopp, han har til sin disposisjon den fulle kontaktinformasjonen for hver selger. I tillegg er språkene du kan kommunisere med en gitt entreprenør synlige for ham. Hvis grossisten har sin egen nettside, har den muligheten til å legge til adressen i profilen sin. Og denne informasjonen blir også gjort tilgjengelig for den registrerte brukeren av Standard-kontoen. Det skal bemerkes at det faktum at grossister basert på plattformen vår stadig vokser ikke genererer ekstra oppdateringsgebyrer for standardbrukere. En engangsavgift i form av et årlig abonnement gir dem rett til å få tilgang til data fra begge grossistene som er tilstede i databasen vår på registreringsdagen og for den påfølgende perioden frem til den siste gyldighetsdagen for kontoen. Selvfølgelig kan en registrert standardbruker stole på støtte og teknisk assistanse fra Merkandi Platforms kundeservicekontor gjennom hele kontoens gyldighet.

Merkandi engroshandelsplattform tilbyr deg to grunnleggende typer brukerkontoer: STANDARD og PREMIUM. Funksjonene til begge er strengt knyttet til brukernes behov og krav.

STANDARD konto

Denne kontoen er opprettet for de brukerne som trenger enkel og praktisk tilgang til de verifiserte europeiske grossistene av vanlige produkter og likvidasjonsbeholdninger, sluttbeholdninger, konkursbeholdninger og overbeholdninger. STANDARD bruker har full tilgang til grossistenes database, hvor han eller hun finner kontaktinformasjon til grossistene fra Merkandi. Alle disse kontaktdetaljene finnes i grossistens profil, og inkluderer firmaadresse, lageradresse, telefonnumre og mobiltelefonnumre, e-postadresser og grossistens nettstedsurl. Kjøperen er derfor i stand til raskt å kommunisere med grossisten, og spørre ham eller henne om det bestemte tilbudet, sende ham eller henne sin egen forespørsel eller et annet forretningsforslag.

PREMIUM-konto
Denne typen kontoer kan brukes av både kjøpere og selgere av grossistprodukter, avslutningsaksjer, overskytende beholdninger og ryddebeholdninger. Akkurat som STANDARD-kontoen vil PREMIUM også gi deg tilgang til grossistenes database, men dette inkluderer også noe tilleggsinformasjon, som ikke er tilgjengelig for STANDARD-brukere.
Denne tilleggsinformasjonen inkluderer:
- Grossisters svarteliste - en liste over upålitelige grossister, som begikk svindel eller misbruk. De fleste av dem søker fortsatt aktivt etter nye ofre på internett under endrede navn på selskaper.
- Meningssystem - PREMIUM-brukere kan legge til meninger om grossister og vurdere avtalene med dem, inkludert deres pålitelighet og et nivå av profesjonalitet.

En annen svært viktig funksjon ved PREMIUM-kontoen er muligheten til å legge ut tilbud hos Merkandi. Salgsalternativene er tilgjengelige for de PREMIUM-medlemmene, som vil verifisere bedriftene sine hos oss. Når den er bekreftet, kan en bruker liste opp tilbud ved hjelp av en intuitiv og brukervennlig funksjon "Legg til tilbud". For hvert av tilbudene kan en bruker også laste opp bilder og filer. Til slutt får hver selger et profesjonelt utstillingslokale, der kjøpere kan se litt detaljert informasjon om hans eller hennes firma, inkludert kontaktinformasjonen til hans eller hennes salgsavdeling.

Alle brukere som er registrert på plattformen kan stole på profesjonell støtte og hjelp fra spesialisert personale på vårt servicekontor. Eventuelle spørsmål angående vår plattform, tekniske problemer eller andre problemer angående våre kunder kan signaliseres gjennom en av følgende kommunikasjonskanaler: telefon via Skype e-post. Chat Kundeservicestøtten på dette området er selvfølgelig utarbeidet på alle språk som opererer på Merkandi. Våre spesialister står til din disposisjon fra mandag til fredag, fra 9:00 til 17:00 CET. Vi gjør vårt ytterste for å svare på e-postforespørsler så raskt som mulig. Vi svarer vanligvis på meldinger mottatt etter åpningstid eller på ikke virkedager den første neste virkedag. Det må huskes at vi også er mennesker og at vi også tar høytider. I slike tilfeller vil du motta en retur fra oss når den ansatte, som er ansvarlig for den gitte språkversjonen, blir tilgjengelig. Vi oppfordrer deg også til å kontakte oss på et annet språk. Så langt det er mulig prøver vi også å kontakte kunder som ikke har klart å nå oss. Hver gang det er forstyrrelser i kontorets funksjon, blir relevant informasjon om årsaken og varigheten av en slik hendelse publisert på kontaktsiden i hver språkversjon av plattformen på forhånd.
Alle standardkontoer har muligheten til å bli oppgradert til PREMIUM-versjonen når som helst under abonnementet. Fremgangsmåte for å bytte til en høyere kontotype (fra standard til PREMIUM): 1. For å oppgradere til en høyere kontotype, må du ha en standardkonto; 2. Du må logge på denne kontoen; 3. Knappen vises på hovedsiden til brukerpanelet; -Endre kontotype, -klikk på den; 4. Vi vil se bestillingsdetaljer som skal bekreftes; 5. Etter bekreftelse vil vi automatisk gå til betalingssiden; 6. Etter betaling og postering av overføringen, endres kontotype til PREMIUM. I tilfelle betalingsproblemer, vennligst kontakt vårt kundeservicekontor, som er tilgjengelig under fanen Ta kontakt 
Hver brukere mottar en momsfaktura for å kjøpe et abonnement på plattformen. Det må imidlertid huskes at den opprinnelige fakturaen først aktiveres når vi har mottatt betalingen på kontoen vår. Hvis kontoen ble aktivert basert på bekreftelse, kan den originale fakturaen for nedlasting ta 1-2 dager. Elektroniske fakturaer er fullstendig akseptable og overholder gjeldende regler i vårt land, men hvis du vil ha papirfaktura, kan du kontakte kundeservicekontoret, så sender vi den til adressen du har oppgitt.
Spesialsonen er et sted reservert for de mest aktive brukerne som forventer mer og leter etter de beste tilbudene. Brukere finner her spesialvalgte tilbud som kanskje ikke er tilgjengelige for publikum av grunner som: en avtale med produsenten som forbyr publisering av tilbud i en generelt tilgjengelig form; varene har salgsbegrensninger i visse land; prisen på varen kan ikke publiseres; produktet er merket, men videre distribusjon er underlagt begrensninger. Ovennevnte begrensninger pålegges ofte av merkevarene, produsentene eller distributørene selv og kan ikke forhandles, så produktene som dekkes av dem kan ikke tilbys på generelt tilgjengelige salgskanaler. På Merkandi kjenner vi denne spesifisiteten i grossistmarkedet, og derfor bestemte vi oss for å møte brukernes behov ved å lage en lukket spesialsone. Kjøpere som er interessert i tilbud av denne typen kan kjøpe tilgang til spesialsonen fra brukerpanelet. Etter å ha kjøpt tilgang, vil brukeren kunne se spesialtilbud fra hjemmesiden og i individuelle kategorier. Tilgang til spesialområdet er gyldig i 12 måneder fra kjøpsdatoen og er strengt knyttet til kontoens gyldighet. Selgere som har varer som oppfyller en av de ovennevnte vilkårene, kan publisere tilbudet i spesialsonen ved å velge feltet Synlig tilbud kun for en valgt gruppe brukere med tilgang til spesialsonen i tilbudspublikasjonsskjemaet. Når et slikt tilbud er publisert, vil det bare være synlig for brukere som har kjøpt tilgang til spesialsonen. Brukere som ikke har tilgang til spesialsonen, kan publisere tilbudene der. Spesialsonen er en nyskapende funksjonalitet på Merkandi-plattformen for både kjøpere og selgere. Kjøpere har tilgang til unike tilbud, ikke publisert på andre nettsteder, mens selgere har muligheten til å presentere varer som er underlagt salgs- og distribusjonsbegrensninger og kontakte kjøpere på jakt etter denne typen produkter. Spesialsonen er derfor et perfekt supplement til databasen over tilbud på varer som på grunn av salgsbegrensninger ikke kan presenteres på generelt tilgjengelige grossistnettsteder.
Kommentarer er lagt til av kjøpere til selgere. Avhengig av type og antall, kan de bygge tillit til virksomheten din og øke salget eller skremme potensielle kunder. Hvordan fungerer kommentarsystemet i Merkandi? Her er noen praktiske tips. Hvordan fungerer kommentarer i Merkandi? Hver kjøper har rett til å kommentere transaksjonen. En kommentar kan være av en av tre typer - positiv, nøytral eller negativ. Når det gjelder de to første, skjer publiseringen umiddelbart, og grossisten mottar en melding om en ny kommentar som er lagt ut på profilen hans. I tilfelle negativt - det går til teamet vårt. Hvis det er korrekt formulert og vi bekrefter at det er for en transaksjon, vil vi sette den i køen i pågående publikasjoner. Fra da av har hver grossist 7 dager på seg til å avklare saken med kjøperen. Hvis kjøperen ønsker å fjerne den innen denne perioden, vil vi fjerne den og varsle begge parter. Ellers vil den bli publisert etter 7 dager, og grossisten vil bli varslet. Det andre elementet i kommentarsystemet er selgers vurdering i 4 kategorier: - produktets samsvar med beskrivelsen - kontakt med selgeren - bestill oppfyllelses tide - fraktkostnader Hver av disse kategoriene kan bli rangert fra 1 til 5 stjerner. Deretter beregnes gjennomsnittet av alle kommentarer og vises på selgerens profil. Kan jeg fjerne en negativ kommentar fra profilen min? Eventuelle kommentarer kan fjernes hvis kjøperen rapporterer til oss at tvisten er løst og grossisten har funnet en løsning. I berettigede tilfeller sletter vi kommentarer når det viser seg at transaksjonen ikke har funnet sted. I andre tilfeller mekler vi ikke i tvister om kommentarer. Hver kjøper har muligheten til en negativ kommentar, og grossisten bortsett fra de nevnte unntakene har ingen rett til å kreve fjerning. Opprettholde omdømme og unngå negative kommentarer Negative kommentarer påvirker utvilsomt salg og kundetillit. Derfor anbefaler vi at alle grossister får positive tilbakemeldinger fra første dag. Det er flere grunner til at du kanskje vil ha dette rådet: - positive kommentarer øker selgerens troverdighet - hvis du får en negativ kommentar, senker den den positive styrken og holder omdømmet høyt nivå - et stort antall positive kommentarer genererer mer salg Hvordan oppfordrer du kjøpere til å legge igjen en kommentar? Ingen trenger å oppmuntres til å skrive negative kommentarer, og kjøpere er ikke så ivrige etter å dele sin mening i tilfelle positive erfaringer. Derfor anbefaler vi flere metoder for å få positive meninger som er kjent og testet av grossistene våre: - rabatt på ordre eller neste ordre - freebies lagt til bestillingen som en del av publiseringen av kommentarer - å tilby varer av bedre kvalitet som kompensasjon for uttalelsen Hva skal jeg gjøre når en kjøper sendte en uærlig kommentar? Hvis en kommentar av en eller annen grunn er ubegrunnet eller feil, har hver selger muligheten til å svare på den. I dette tilfellet vises svaret også under kommentaren til profilen, slik at potensielle kjøpere kan lære om begge parters syn på transaksjonen og gi dem muligheten til å forsvare seg mot uærlige kjøpere. Det er en viktig ting som er verdt å nevne. Merkandi er en plattform som fungerer i mange forskjellige land og mange språk. Hvis du mottar en kommentar, uavhengig av språket for publiseringen, vil våre spesialister oversette den til alle andre tilgjengelige språk. For å få en positiv mening om versjonen, får grossisten positive kommentarer til hver tilgjengelige versjon. Den samme situasjonen gjelder selvfølgelig også negative og nøytrale kommentarer. Vi anbefaler at alle bruker kommentarsystemet til å belønne grossister for profesjonelt utførte transaksjoner og å advare andre mot uærlige entreprenører. Både kommentarer og salgsevaluering i tilfelle kundeanmeldelser gir alltid positive resultater for begge parter i transaksjonen. Jeg har blitt skinnet, er det noe annet jeg kan gjøre foruten å sende en negativ kommentar? Takket være at vi verifiserer selgerne våre, sjekker ektheten til varene og lar brukerne kommentere, øker vi sikkerheten for transaksjoner på plattformen betydelig. Imidlertid er det situasjoner der selgere ikke overholder vilkårene i kontrakten av forskjellige årsaker. I dette tilfellet er det første trinnet som kjøperen må ta, å skrive en negativ kommentar til selgerens profil - vanligvis nok til å fullføre transaksjonen. Hvis kommentaren ikke førte til den forventede effekten, må kjøperen rapportere saken til den lokale politistasjonen. Det er verdt å ha et komplett sett med dokumenter som bekrefter alle faser av transaksjonen. Mer informasjon om dette finner du i vår guide til beste handelspraksis. På grunn av det faktum at vi ikke formidler i transaksjoner mellom brukere, kan enhver handling fra vår side for å løse tvisten bare tas etter å ha mottatt bekreftelsen på å ha sendt varselet til politiet, som bør be om når det gis bevis.
Ja det kan du, enkeltpersoner kan opprette en konto på Merkandi. Vær imidlertid oppmerksom på at en liten del av grossistene våre selger varer utelukkende til selskaper. For å selge på Merkandi må du imidlertid ha en aktiv virksomhet.
Før grossistene publiserer tilbudet, må de gjennomgå bekreftelsesprosessen. Slik bekreftelse er ment å øke sikkerheten din under transaksjonen. I tillegg bekrefter vi også tilbud med merkevarer for å bekrefte ektheten og opprinnelsen til slike varer.
Verden beveger seg i retning av mer og mer digitalisering. Etter hvert som det skrider frem, vises flere og flere trusler. En av de mest populære truslene er Phishing. Hva er Phishing? Det er et forsøk på å utpresse data ved å late som om du er en person, selskap eller institusjon. Her er noen eksempler på hvordan slike svindel fungerer: Pakk ut påloggingsinformasjonen med et falskt nettsted - kriminelle lager en identisk kopi av nettstedet, men på en annen internettadresse. Deretter sender de utsendelser som later til å være interesserte kunder eller selskapet selv og ber om å logge inn / se et bestemt tilbud. Vær oppmerksom i slike tilfeller. Den enkleste måten å unngå dette er å se på adresselinjen når du logger på. Hvis det skiller seg fra merkandi.pl eller andre merkandi-domener, må du ikke logge inn, besøke Merkandi-nettstedet og umiddelbart rapportere en slik situasjon til kundeservice. Det er også verdt å merke seg at kriminelle ofte bruker forskjellige typer triks for å gjøre domenet lik originalen. Eksempler: Merkondi.pl eller merkandi.pl.domainname.com. I det første tilfellet ser vi en skrivefeil i navnet som er lett å gå glipp av, mens det i det andre underdomenet er identisk med domenet, men ikke Merkandi-domenet. Phishing-data via e-post - kriminelle sender e-post fra et domene som ligner på firmaet og ber om et påloggingspassord, sender dokumenter osv. Samtidig tar man hensyn til detaljer sender meldingsmaler som faktisk brukes av nettstedet og bunntekst av kundeservicefond. Før du svarer på en e-post med en forespørsel om sensitive data, må du alltid kontrollere hvem avsenderen er - alle våre agenter bruker bare adresser i merkandi-domenet - [email protected]. Dette er bare to eksempler på de mest populære angrepene. Det er sikkert flere av dem, og hver av dem kan ha sine egne varianter, som bare avhenger av kriminell kreativitet og oppfinnsomhet. På grunn av de utviklede truslene bestemte vi oss for å implementere en proaktiv løsning i form av en obligatorisk to elements pålogging til kontoen. Når du prøver å logge på, etter å ha tastet inn pålogging og passord, blir du bedt om å aktivere en kode som vil bli sendt til e-postadressen din. På denne måten, selv om påloggingsinformasjonen din går tapt, kan ikke kriminelle logge inn på kontoen din. Trenger jeg det? Det er ikke noe interessant med Merkandi-kontoen min Mange tror feilaktig at kriminelle ikke vil være interessert i kontoen deres. Dette stemmer ikke av to grunner: Hvis du er selger, kan kontoen din ha sensitive data som kunde og transaksjonsdata. Disse dataene kan brukes av lovbryteren til å komponere et ytterligere angrep eller utpressing. Det må tas i betraktning at de gjeldende bestemmelsene i GDPR også krever at alle gründere skal sikre denne typen data på best mulig måte. Kontoen din kan brukes til et koordinert angrep på andre mennesker. En lovbryter under kontoen din kan sende informasjon og meldinger til kundene dine på dine vegne. På denne måten kan han for eksempel publisere tilbud og deretter be interesserte om å betale for bestillingen til kontoen han har gitt. Selv om det ikke er du som jukser folk på denne måten, mister det image av virksomheten din og kan forårsake problemer med loven, for inntil saken er avgjort, er du personen som utpresset penger fra kundene. Mine data ble stjålet, hva skal jeg gjøre? Rapporter saken til Merkandi kundeservice umiddelbart, endre kontopassordet ditt til Merkandi, og sørg for at ingen har endret e-postadressen din i kontoinnstillingene. Hvis du bruker passordet for å logge på Merkandi andre steder - må du også endre det andre steder. Viktig notat To-element pålogging er ikke et ekstra sikkerhetslag, noe som øker sikkerheten, men ikke garanterer 100% sikkerhet. Det gjør det vanskeligere å hacke kontoen din ved hjelp av stjålne data, mens det er phishing-metoder som også svindler bekreftelseskoden, så du bør fortsatt sjekke nettstedene der vi logger inn for mulig datasvindel. Merkandi team jobber kontinuerlig med sikkerheten til data og brukerkontoer ved å innføre nye funksjoner.
Det er en veldig god forretningsskikk, spesielt for selgere, å tilby kundeservice på høyeste nivå. En av de vanligste feilene i grossistindustrien er å ignorere svar på henvendelser mottatt fra kjøpere/selgere. Merkandi er en internasjonal plattform som vi legger stor vekt på riktig kontakt og forretningsforhold mellom brukerne. For å sikre et høyt servicenivå, gir vi statistikk over svar på meldinger. Derfor kan du motta varsler fra oss hvis det er ubesvarte meldinger i panelet ditt. Hvorfor gjør vi dette? For å varsle deg om uleste meldinger - noen ganger havner meldinger i søppelpost og blir oversett uten at du legger merke til det. Vi sørger for å ikke gå glipp av nyheter. For å lære deg god forretningsskikk - mange er ikke klar over at ikke å svare på meldinger kan ha en negativ innvirkning på virksomheten. Vi prøver å forklare hvorfor det er så viktig å svare på meldinger. For å øke salget - hvis du ikke svarer til brukeren i dag, er han kanskje ikke interessert i tilbudet ditt på en uke. For å maksimere salget må du betjene alle. Hvorfor er det viktig? Tenk deg at du driver en butikk. Klienten går inn og stiller et spørsmål. Hvor mange ganger har du opplevd en situasjon der selgeren later til å ikke se kunden? Vi har ikke opplevd en slik situasjon, så hvorfor skulle det være annerledes innen e-handel? Som vi nevnte tidligere, hvis kunden ikke får svar i dag, kan det hende at de ikke skriver i det hele tatt neste gang. Så det er bedre å skrive tilbake, jeg er ikke interessert, nei takk osv. Enn å skrive tilbake. Slik kort informasjon vil ta deg noen sekunder, men den skremmer ikke kunden og gir ingen svar. Kan vi be om svar? Vi kan ikke fordi målet vårt er å skape bevissthet og øke svarprosenten mellom brukerne. Vi kan ikke tvinge deg til å svare, men vil alltid kontakte deg i tilfelle ubesvarte meldinger. Hvis vi ikke mottar svar fra deg, kan du kontakte oss. Hvis vi ikke mottar svar fra deg innen to uker, forbeholder vi oss retten til å deaktivere selgerinnstillingen på kontoen din.
Trusler i det sosiale nettverket blir vanligere, phishing-svindel blir smartere. Du kan imidlertid gjøre endringer i spesifikasjonen når det gjelder bruk eller de vanlige reglene: Merkandi ber aldri om et brukerkontopassord, eller noe annet passord å utstede, eller andre tjenester; Vi hjelper deg med å starte og logge inn på merkevaren din (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr), og logoen din er sertifisert Forsikre deg om at meldingen du mottok alltid har blitt sendt fra merkandi-domenet (merkandi.com, merkandi.de, merkandi.fr, etc.). Vi sender aldri meldinger fra andre adresser; Ved utskrift av prikker. Autentiske autentiseringstjenester eller nye kontakter med Office-klientoppfølgingen. Hvis du er interessert i denne siden, kan du kontakte oss på [email protected] for å finne ut mer om den. Hvis du er fan av phishing, kan du enkelt finne den rette for deg. Hva er phishing og hvordan fungerer det? Phishing er et phishing-forsøk der en kriminell etterligner et selskap eller en annen person. I slike situasjoner inneholder meldingene som sendes vanligvis informasjon om å blokkere kontoen, deaktivere noen funksjoner, manglende betaling for bestillingen, osv. og en lenke for å utføre en gitt handling. Denne lenken fører vanligvis til en side som er identisk med originalen, men egentlig bare er en kopi av den på en helt annen adresse. Et slikt nettsted krever vanligvis at vi logger inn, på dette tidspunktet phishing av dataene våre. Et eksempel på en slik side nedenfor: "https://merkandi.pl/assets/faq/merkandi-fake-phishing.png" Hvordan forhindres det? Sjekk domenet. Hvis domenet ditt skiller seg fra merkandi-domener (merkandi.pl, merkandi.com, merkandi.fr, merkandi.com, osv.), ikke logg inn! Sjekk om forbindelsen på nettstedet er kryptert - på venstre side av adressen skal det være en hengelås med gyldig sertifikat. Hvis nettleseren informerer deg om at nettstedet ikke er sikkert - ikke logg inn! Jeg skrev inn påloggingsinformasjonen min på et falskt nettsted. Hva skal jeg gjøre? Rapporter umiddelbart til vårt kundeservicesenter for hjelp. Samtidig anbefaler vi at du gjør følgende: Endre passordet på Merkandi-kontoen din. Hvis du har brukt det samme passordet på andre portaler eller nettsteder, anbefaler vi at du endrer det. Logg av andre økter på andre enheter.

For å sikre størst mulig rekkevidde og antall potensielle kunder, blir alle tilbud publisert på Merkandi automatisk oversatt. Operasjonsprinsippet er enkelt - når selgeren publiserer et tilbud, fyller selgeren ut beskrivelsene på språkene han kan gjøre det på, mens for alle andre språk fullføres oversettelsene automatisk innen 24 timer.<\/p>

 

Velg bort automatiske oversettelser

Vi introduserte denne funksjonaliteten på grunn av mange forespørsler og spørsmål fra brukere. Derfor, hvis du er selger på Merkandi og av en eller annen grunn ikke ønsker at tilbudene dine skal publiseres automatisk på andre språk, er det bare å kontakte vår kundeserviceavdeling for å deaktivere muligheten for automatisk oversettelse av tilbud. Gjelder det kun ett tilbud, er det nok å velge redigeringsfeltet på tilbudslisten og fjerne tittel, beskrivelse og tagger fra språket du ønsker å kansellere. Etter å ha lagret endringene, vil den automatiske oversettelsen bli slettet.

 

Fordeler med automatisk oversettelse av tilbud

Etter hvert som tiden går, blir handel enklere og enklere. Handel med andre land, spesielt innenfor EU, har blitt ekstremt enkel. Derfor, for å møte forventningene til kjøpere som leter etter varer, uavhengig av opprinnelsesland, og for å støtte selgere som leter etter nye salgsmarkeder, har vi laget funksjonaliteten til automatisk oversettelse av tilbud. Tilbud oversettes ved hjelp av verktøy som Google Translate, Yandex og DeepL for å sikre best kvalitet og resultater.

 

Du trenger hjelp?

Registrer deg for det GRATIS nyhetsbrevet – hold deg oppdatert!

Ikke gå glipp av daglig informasjon om nye produkter og nyheter på Merkandi. For å komme i gang, få en rabattkode ved registrering.