FLASH SALEFLASH SALE
-20%
For 1 år REGISTRERING og FORNYELSE
kampanjer kan ikke kombineres
12 Antall gjenværende pakker

De beste aksjetilbudene fra 150 land

Over 100 000 fornøyde brukere

Tilbyr billigere med opptil 90% av startprisen

Direkte kontakt til forhandlere og grossister

Kommentarsystem på Merkandi

Kommentarer er lagt til av kjøpere til selgere. Avhengig av type og antall, kan de bygge tillit til virksomheten din og øke salget eller skremme potensielle kunder. Hvordan fungerer kommentarsystemet i Merkandi? Her er noen praktiske tips. Hvordan fungerer kommentarer i Merkandi? Hver kjøper har rett til å kommentere transaksjonen. En kommentar kan være av en av tre typer - positiv, nøytral eller negativ. Når det gjelder de to første, skjer publiseringen umiddelbart, og grossisten mottar en melding om en ny kommentar som er lagt ut på profilen hans. I tilfelle negativt - det går til teamet vårt. Hvis det er korrekt formulert og vi bekrefter at det er for en transaksjon, vil vi sette den i køen i pågående publikasjoner. Fra da av har hver grossist 7 dager på seg til å avklare saken med kjøperen. Hvis kjøperen ønsker å fjerne den innen denne perioden, vil vi fjerne den og varsle begge parter. Ellers vil den bli publisert etter 7 dager, og grossisten vil bli varslet. Det andre elementet i kommentarsystemet er selgers vurdering i 4 kategorier: - produktets samsvar med beskrivelsen - kontakt med selgeren - bestill oppfyllelses tide - fraktkostnader Hver av disse kategoriene kan bli rangert fra 1 til 5 stjerner. Deretter beregnes gjennomsnittet av alle kommentarer og vises på selgerens profil. Kan jeg fjerne en negativ kommentar fra profilen min? Eventuelle kommentarer kan fjernes hvis kjøperen rapporterer til oss at tvisten er løst og grossisten har funnet en løsning. I berettigede tilfeller sletter vi kommentarer når det viser seg at transaksjonen ikke har funnet sted. I andre tilfeller mekler vi ikke i tvister om kommentarer. Hver kjøper har muligheten til en negativ kommentar, og grossisten bortsett fra de nevnte unntakene har ingen rett til å kreve fjerning. Opprettholde omdømme og unngå negative kommentarer Negative kommentarer påvirker utvilsomt salg og kundetillit. Derfor anbefaler vi at alle grossister får positive tilbakemeldinger fra første dag. Det er flere grunner til at du kanskje vil ha dette rådet: - positive kommentarer øker selgerens troverdighet - hvis du får en negativ kommentar, senker den den positive styrken og holder omdømmet høyt nivå - et stort antall positive kommentarer genererer mer salg Hvordan oppfordrer du kjøpere til å legge igjen en kommentar? Ingen trenger å oppmuntres til å skrive negative kommentarer, og kjøpere er ikke så ivrige etter å dele sin mening i tilfelle positive erfaringer. Derfor anbefaler vi flere metoder for å få positive meninger som er kjent og testet av grossistene våre: - rabatt på ordre eller neste ordre - freebies lagt til bestillingen som en del av publiseringen av kommentarer - å tilby varer av bedre kvalitet som kompensasjon for uttalelsen Hva skal jeg gjøre når en kjøper sendte en uærlig kommentar? Hvis en kommentar av en eller annen grunn er ubegrunnet eller feil, har hver selger muligheten til å svare på den. I dette tilfellet vises svaret også under kommentaren til profilen, slik at potensielle kjøpere kan lære om begge parters syn på transaksjonen og gi dem muligheten til å forsvare seg mot uærlige kjøpere. Det er en viktig ting som er verdt å nevne. Merkandi er en plattform som fungerer i mange forskjellige land og mange språk. Hvis du mottar en kommentar, uavhengig av språket for publiseringen, vil våre spesialister oversette den til alle andre tilgjengelige språk. For å få en positiv mening om versjonen, får grossisten positive kommentarer til hver tilgjengelige versjon. Den samme situasjonen gjelder selvfølgelig også negative og nøytrale kommentarer. Vi anbefaler at alle bruker kommentarsystemet til å belønne grossister for profesjonelt utførte transaksjoner og å advare andre mot uærlige entreprenører. Både kommentarer og salgsevaluering i tilfelle kundeanmeldelser gir alltid positive resultater for begge parter i transaksjonen. Jeg har blitt skinnet, er det noe annet jeg kan gjøre foruten å sende en negativ kommentar? Takket være at vi verifiserer selgerne våre, sjekker ektheten til varene og lar brukerne kommentere, øker vi sikkerheten for transaksjoner på plattformen betydelig. Imidlertid er det situasjoner der selgere ikke overholder vilkårene i kontrakten av forskjellige årsaker. I dette tilfellet er det første trinnet som kjøperen må ta, å skrive en negativ kommentar til selgerens profil - vanligvis nok til å fullføre transaksjonen. Hvis kommentaren ikke førte til den forventede effekten, må kjøperen rapportere saken til den lokale politistasjonen. Det er verdt å ha et komplett sett med dokumenter som bekrefter alle faser av transaksjonen. Mer informasjon om dette finner du i vår guide til beste handelspraksis. På grunn av det faktum at vi ikke formidler i transaksjoner mellom brukere, kan enhver handling fra vår side for å løse tvisten bare tas etter å ha mottatt bekreftelsen på å ha sendt varselet til politiet, som bør be om når det gis bevis.

Du trenger hjelp?

Gratis nyhetsbrev

Daglige kunngjøringer om nye produkter og nyheter om Merkandi.