Det er en veldig god forretningsskikk, spesielt for selgere, å tilby kundeservice på høyeste nivå. En av de vanligste feilene i grossistindustrien er å ignorere svar på henvendelser mottatt fra kjøpere/selgere.
Merkandi er en internasjonal plattform som vi legger stor vekt på riktig kontakt og forretningsforhold mellom brukerne. For å sikre et høyt servicenivå, gir vi statistikk over svar på meldinger. Derfor kan du motta varsler fra oss hvis det er ubesvarte meldinger i panelet ditt.
Hvorfor gjør vi dette?
For å varsle deg om uleste meldinger - noen ganger havner meldinger i søppelpost og blir oversett uten at du legger merke til det. Vi sørger for å ikke gå glipp av nyheter.
For å lære deg god forretningsskikk - mange er ikke klar over at ikke å svare på meldinger kan ha en negativ innvirkning på virksomheten. Vi prøver å forklare hvorfor det er så viktig å svare på meldinger.
For å øke salget - hvis du ikke svarer til brukeren i dag, er han kanskje ikke interessert i tilbudet ditt på en uke. For å maksimere salget må du betjene alle.
Hvorfor er det viktig?
Tenk deg at du driver en butikk. Klienten går inn og stiller et spørsmål. Hvor mange ganger har du opplevd en situasjon der selgeren later til å ikke se kunden? Vi har ikke opplevd en slik situasjon, så hvorfor skulle det være annerledes innen e-handel?
Som vi nevnte tidligere, hvis kunden ikke får svar i dag, kan det hende at de ikke skriver i det hele tatt neste gang. Så det er bedre å skrive tilbake, jeg er ikke interessert, nei takk osv. Enn å skrive tilbake. Slik kort informasjon vil ta deg noen sekunder, men den skremmer ikke kunden og gir ingen svar.
Kan vi be om svar?
Vi kan ikke fordi målet vårt er å skape bevissthet og øke svarprosenten mellom brukerne. Vi kan ikke tvinge deg til å svare, men vil alltid kontakte deg i tilfelle ubesvarte meldinger. Hvis vi ikke mottar svar fra deg, kan du kontakte oss. Hvis vi ikke mottar svar fra deg innen to uker, forbeholder vi oss retten til å deaktivere selgerinnstillingen på kontoen din.