Det er et kjent faktum at folk på Internett er mer sannsynlig å dele negative meninger. Når alt er bra, er kunden eller entreprenøren ofte bare stille hvis man antar at det er praktisk talt ingenting å informere andre om. Men når noe går galt, hendene klapper for å skrive. Uansett hvor uttalelser kan ha en avgjørende innflytelse på salgsutviklingen, er det verdt å oppmuntre fornøyde kunder til å komme med uttalelser om virksomheten din. Hvordan gjøre det? 1. Start med å spørre. Noen ganger er den enkleste løsningen også den beste. Hvis du til nå ikke har brukt fine entreprenører eller kunder til å evaluere transaksjonen med deg, er det bare å komme i gang. Mange skriver til og med noen varme ord om deg hvis du tar initiativet og ber om det. 2. Gi en gave. Dette bør være en takknemlighet for en vellykket transaksjon og din tid. Det kan være en rabatt for neste bestilling eller noen flere stykker av et produkt som ofte bestilles av kjøperen. Slike bevegelser blir veldig godt mottatt, de bekrefter at du virkelig setter pris på og tar hensyn til meninger fra din entreprenør. Erfaringen fra Merkandi viser tydelig at tilbakemeldinger har en betydelig innvirkning på beslutningene tatt av kjøpere. Derfor må du ikke forsømme dette elementet i tjenesten og prøve å få positive kommentarer fra fornøyde entreprenører - det vil definitivt lønne seg med ytterligere vellykkede transaksjoner.
Forfatter:
Merkandi