En av de viktigste egenskapene til engroshandel er prisavhengigheten av mengden produkter som er kjøpt. I utgangspunktet kan enhver pris være omsettelig hvis kjøperen erklærer en stor ordre. Selvfølgelig refererer forretningsforhandlinger ofte til det motsatte - minimumsordren. Situasjonene beskrevet ovenfor - selv om de er forskjellige - kan løses på samme, veldig enkle måte. Hva? Det er verdt å utarbeide prisklasser for hvert tilbud, avhengig av størrelsen på bestillingene. 1. Det er viktig at minimumsordren er den virkelig minimumsordren som er mulig å oppfylle. Det er selvfølgelig mulig at kjøperen vil kontakte deg uansett og spørre om muligheten for å plassere en ordre mindre enn minimum, men dette er ikke det viktigste her. Det er mye viktigere at antallet som er oppført her ikke avskrekker potensielle kjøpere. Eksempel: Jeg har lagt inn en minimumsbestilling på 100 stykker, men faktisk vil jeg også selge 10 - forskjellen er ganske stor, så det er liten sjanse for interesse fra mindre kjøpere. Ved å sette minimum 10 stykker samtidig, oppfordrer jeg dem til å være interessert i tilbudet mitt, og på samme tid - jeg fraråder større kjøpere. 2. Prisene må være billige. Mer enn en kjøper velger å bestille noen flere stykker bare for å få en lavere enhetspris. Takket være dette selges varene raskere. Eksempel: Den samme prisen for en ordre fra 10 til 1000 stykker motiverer ikke å øke bestillingen. På den annen side er å senke enhetsprisen minst hver 100 artikler som følger: 10-99, 100-199, 200-299 osv. Prisendringer kan være små ved første øyekast - det er viktig at de er synlige i samlet beregning. Hos Merkandi kan du enkelt konfigurere prisklasser for tilbudene dine. Alt du trenger å gjøre er å velge Pris avhengig av antall i PRISALTERNATIVER-feltet i tilbudstilleggsskjemaet. Deretter skriver du bare inn området (antall fra og mengde til) og pris, slik at enhver kjøper kan se denne informasjonen i tilbudet ditt.